Sunday, February 20, 2011

Siapa Yang Jahat?Lelaki ke Perempuan ek????

Setiap kali kita dengar, lelaki ada hubungan sulit, or flirting, mesti kita akan cakap, all guys are the same. Jahat! Gatal! Tak de hati perut!. Semua la,, saya pun akan cakap benda yang sama. Yela, mesti la kita stand up for girls kan.

Tapi, bila pikir balik betul2, sebenarnya siapa yang lagi kejam, lelaki yang mengatal tu ke, atau perempuan yang dah tau lelaki tu sudah di miliki, sudah mempunyai pasangan, tapi masih tetap mahu melayan?

Hahahaha,, pikir betul2.

Lelaki, memang lumrah nye suka melayan(laki jgn marah ye).. Tapi, bila perempuan nya suka di layan so laki tu melayan la.

So, kesimpulan yang saya dapat, sebenarnya yang kejam itu perempuan, memang lelaki salah jugak sebab melayan, tapi hal cerai berai, rampas merampas ni tak kan jadi, kalau perempuan tu sendiri tak layan hak milik orang. Bagaimana, seorang wanita yang lembut muka nya, yang di ciptakan dengan kasih sayang dalam hati nya, sanggup membina kebahagiaan nya di atas penderitaan orang lain? Kenapa wanita itu sanggup merampas seorang lelaki bergelar ayah dan suami orang? Tidak ada sekelumit rasa kasihan kan pada anak2 wanita yang dianiya itu?

Kerana itu la saya katakan, yang tidak berhati perut itu sebenar Wanita. Kepada wanita2 yang suka mencuri hak orang pula, cuba bayangkan sekiranya ayah anda lari mengikut perempuan lain, dan mengabaikan anda dan mak anda. Suka? Bayangkan keadaan anda sekirannya milik anda yang di rampas. Sakit tak?

Pada laki2 plak, jangan terlalu ikut kan sangat nafsu tu, berfikir menggunakan akal, bukannya berfikir menggunakan nafsu.

Musuh wanita yang utama sebenarnya adalah wanita sendiri, bukan lelaki.

Remember, woman don't steal other woman's man. Only a bitch would do such thing.
Be a Woman NOT a BITCH.


cuba jd yg t'baik..but must be carefull..!
:)

2 comments:

  1. bkn marah..just melemparkan pendapat dr pengalaman dn pemerhatian..mintk2 dijauhkan..

    ReplyDelete